Twee maanden voor de aftrap ...de tijd staat stil - Reisverslag uit Ieper, België van patrick burggraeve - WaarBenJij.nu Twee maanden voor de aftrap ...de tijd staat stil - Reisverslag uit Ieper, België van patrick burggraeve - WaarBenJij.nu

Twee maanden voor de aftrap ...de tijd staat stil

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg patrick

28 Januari 2014 | België, Ieper

Zorgeloos schuif ik stillekes verder door het leven, niemand is er zich bewust van. Zodra de voorbereidingen afgerond zijn, de rugzak gepakt en de gemoedstoestand aanwezig is, kan er terug een deur gesloten worden. Wetende dat een deur sluiten bij mij hetzelfde begrip is als een poort open zetten. De deur van klaarzetten is nu toe, de poort van wenning staat wagenwijd open....weze welkom Patrick, weze welkom in de grote wereld. Gisteren deed ik zowaar een regentochtje in en rond mijn "doordeweek" stadje Doornik. Vreemd hoe mensen je aankijken. Wat moet die pipo hier, met een rugzak, hier in onze stad. De clochard ...
Bij het binnentreden van een plaatselijke tearoom, plaatste ik mezelf en rugzak dan ook in de omgeving van de "waaw" mensen. De madammen en mijnheren van redelijke leeftijd die in "die vent met zijne rugzak" geen kwaad zien. Dat zijn dan ook meestal de mensen die curieus zijn, die willen weten wat je hier doet , waar je naartoe gaat en vooral ....waarom. Fijn dat de wereld zo mooi verdeeld is, zou je dan denken. Heel wat anders dan de "beu" mensen , die diezelfde vent met rugzak aanzien als uitschot en bederf. Maar ok, het was voor mij weer eens een bevestiging dat uiterlijk belangrijker is dan innerlijk, en dit dan vooral wanneer je uit een bepaalde groep je uittrede doet, om in de mengeling van andere groepen ( lees 'maatschappij' ) de grote sprong te wagen ...hoe durft hij verdoeme ...die vent met rugzak ..hier zo maar binnen komen in 'onze' tearoom...diene clochard ..
De grens tussen pelgrim en clochard is dan ook voor velen flinterdun. Laat je je haar wat langer en scheer je jezelf drie dagen niet, dan ga je onherroepelijk over van groep A naar groep B. gedoeme toch, da uiterlijk é ...
Ma bon, ik genoot er met volle teugen van. En dronk terwijl mijn koffie...denkend op de clochards die iets verder op het stationsplein zaten te kankeren. Je leven heb je toch zelf in handen ? Waarom laat je het zo ver komen ? hhm, misschien is het net dat wat ze willen, misschien voelen ze zich goed in hun vel. Let wel ...'in' je vel is 'in 'je innerlijk'....of niet soms.
Nog twee maanden Patrick, nog twee maanden en 't is van dadde.

  • 28 Januari 2014 - 16:47

    Marc Dewilde:

    Patrick,

    Er is aan U nog een schrijftalent verloren gegaan. Je hebt je roeping gemist. Mooi geschreven en ik blijf je tocht zker volgen.

    sportieve groeten

  • 28 Januari 2014 - 16:47

    Marc Dewilde:

    Patrick,

    Er is aan U nog een schrijftalent verloren gegaan. Je hebt je roeping gemist. Mooi geschreven en ik blijf je tocht zker volgen.

    sportieve groeten

  • 28 Januari 2014 - 18:04

    Daisy:

    Gelijk heb je uiterlijk is niet belangrijk.het komt uit het hart zeg maar jezelf zijn.ja sommige mensen kijken toch raar op.das waar.dan zeg je in je zelf hihi ik weet wel beter.mi myself en....i chapeu voor wat je gaat presteren.

  • 28 Januari 2014 - 20:18

    De Neve Patty:

    Prachtig, 'k zou je kunnen blijven lezen ! Het zal beslist een unieke ervaring worden ene waar je dikwijls " jezelf " ga tegenkomen !! groetjes

  • 28 Januari 2014 - 22:18

    Claude:

    Ik zal je volgen, maar niet te voet ;-) Clochard

  • 28 Januari 2014 - 23:14

    Tinneke:

    Zie e al naar uit je te volgen Tinneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

patrick

ik zoek niet, maar laat me vinden. Spontaniteit, openheid en eerlijkheid , dat zijn mijn sleutelwoorden. Op een leeftijd gekomen (48 ) dat de weg belangrijker is dan de aankomst. Mijn rugzak, mijn mens zijn, mijn falen, mijn glorie ....dit alles om te delen, te delen met jou. Delen om te delen en niet delen om te krijgen.

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 834
Totaal aantal bezoekers 34906

Voorgaande reizen:

20 Juli 2016 - 20 Juli 2016

Dwaas verdwalen door de walen

04 April 2014 - 31 Augustus 2014

Rugzakken naar Compostela

17 Augustus 2014 - 28 Augustus 2014

Ik zat nog nooit op een vélo

Landen bezocht: