Onwetendheid, onzekerheid.... - Reisverslag uit Ieper, België van patrick burggraeve - WaarBenJij.nu Onwetendheid, onzekerheid.... - Reisverslag uit Ieper, België van patrick burggraeve - WaarBenJij.nu

Onwetendheid, onzekerheid....

Blijf op de hoogte en volg patrick

28 Februari 2014 | België, Ieper

Maar eeucch , waar slaap je dan ? , en hoeveel Km doe je per dag ? ... De vragen van de onwetendheid beginnen stillekes aan, maar meer en meer op mij af te komen. Het is opmerkzaam dat de interesse van mensen toeneemt naarmate de aftrap dichter bijkomt....om dan terug weg te ebben, eens je uit het oog verdwenen bent...om terug aan te wakkeren wanneer je terug in zicht komt. De zee van het menselijk vermogen om iets vast te houden, zo zou je het kunnen noemen. Als eb en vloed , gaan en komen, graag zien en afstoten. Ma bon, waar waren we gebleven ? Oja, bij de aftrap. Nog een vier/vijf weken en het is zover. Dan ga ik op verlof. Zoals de meesten onder ons doe ik tijdens mijn verlof zaken die ik graag doe. Wandelen, zwerven en rondhangen dus. Zonder verplichtingen, zonder haast ...doen waar ik zin in heb. En om nu toch maar eens te antwoorden op vele van de vragen, lijkt het me nuttig mijn voorlopige dagplanning mee te geven.
Globaal zijn er 24 uur in een dag, waarvan ik er 8 uur slaap, 8 uur onderweg ben en me 8 uur bezig hou met was en plas. Ik laat mijn dag beginnen met "café avec croissant" , kranten en een scheerbeurt. Klaar voor de "de trek" van de dag, wil ik meestal rond een uur of tien on the road zijn. Ben ik moe , dan zet ik me neer, heb ik dorst dan drink ik ....alles kan, niets moet. Ik heb immers een zee van tijd. Zo in de vooravond haal ik dan mijn 'charmes' uit om een bedstee te vinden voor de komende nacht. Een bed, een mat, een tent, hooi strooi, soms bij iemand, soms bij niemand ...Mensen ontmoeten en merkwaardigheden bezoeken. Schrijven aan mijn boek(en), nadenken over wat komen zal en me laten verrassen door wat mijn pad kruist. De weg naar het doel is belangrijker dan het doel. Wil ik naar links, dan ga ik naar links en wil ik naar rechts, dan ga ik naar rechts. Kortom, ik vertrek wel naar Santiago, maar kan evengoed in Rome arriveren.....ik ga immers in verlof.
Maak je dus geen zorgen, en kijk vooral naar morgen, want gisteren is niet meer....

  • 28 Februari 2014 - 12:28

    Jean Zazou:

    Pelgrim Patrick,
    Nog efkes en ge gaat beginnen aan uw meesterwerk ! Het is bekend en begrijpelijk dat je achterban met dergelijke vragen komt. Immers, zij begrijpen het niet....! In deze (onpersoonlijke) tijd al helemaal niet. Waarom zou je het jezelf (zo) moeilijk maken? Er zijn toch betere manieren om je vertier te hebben? Patrick, ook na je pad blijft je avontuur een vraagteken voor hen. Het is (gewoon) niet uit te leggen! Carpe Diem, Jean

  • 28 Februari 2014 - 15:57

    Daisy:

    Ik zou zeggen veel succses dont give up jij kunt dat het ga je goed op je tocht.ga mijn maatje missen xxx

  • 28 Februari 2014 - 16:01

    Jan Van Dongen:

    Peregrino Patrick

    Je leeft er naar toe en nu hebben de onzekerheden nog volop vat op je. De vragen uit je omgeving naar het waarom kan je onmogelijk onder woorden brengen. Het meest juiste antwoord voor jezelf is nochthans heel eenvoudig .... omdat 'ik moet'. Daar heeft je omgeving natuurlijk niets aan. Niemand kan zich immers in jou inleven. En het valt, zoals Jean Zazou het neerschrijft, gewoonweg niet uit te leggen.
    En waarschijnlijk zullen er, net zoals bij mij , onder je kennissenkring mensen bij zijn die je initiatief gewoon in het ridicule trekken. Trek je daar aan op in de wijsheid dat zij je waarde onderschatten. Je zal merken dat dit je vleugels zal geven. Degenen die je liefhebben en zich met jou verheugen om je pelgrimstocht zullen jou de brandstof geven om jou de allermooiste plekjes te laten bereiken.

    Buen Camino, geniet ervan !!!
    Jan

  • 28 Februari 2014 - 16:24

    Bruut:

    Nadert met de dag! toitoi

  • 28 Februari 2014 - 16:25

    Fatima:

    Patrick. Ik wens je heel veel mooie, veilige, bijzondere kilometers toe.
    Bewandel je pad in liefde voor jezelf en je omgeving. Geniet ervan.

  • 28 Februari 2014 - 17:18

    Andrys:

    Hoi Patrick,

    Ik wens je alle geluk toe tijdens je tocht, maar ook ervoor. Ik blijf je volgen!

    groet,
    Andrys

  • 28 Februari 2014 - 22:24

    Caminofrans:

    Patrick,
    Nog efkes en dan wordt België weer veilig :-D. Ook de bierbrouwer zal je heel erg missen! Maar je gaat eindelijk je droom waarmaken...
    Verdwaal lekker!

    Goede Reis,
    Frans

  • 28 Februari 2014 - 22:57

    Tinneke :

    Spannend zoo een vertrek , krijg de kriebels in jouw plaats , en zie er wel naar uit naar je verhalen , en ga je zeker volgen , jij doet het en ik droom er van ,

    Tinneke xxx

  • 01 Maart 2014 - 18:38

    Viviane :

    Hoi,

    Uw avontuur begint bijna. Fascinerend! Het kriebelt ook bij mij. Ik zie er naar uit om uw verhalen te lezen. Ze zullen me meenemen in wat jij zal bewonderen en ervaren.
    Ik wens je een ontspannende, deugddoende en veilige reis.

    Warme groet,
    Viviane



  • 03 Maart 2014 - 00:22

    Daisy:

    He maatje tis normaal die onzekerheid.tis ook geen tochtje van een weekje he.voor jou is het een uitdaging een droom die in vervulling komt, wat sommege mensen zeggen trek je dat niet aan .het is jou tocht en die zal je nu volbrengen , op zoek gaan naar jezelf.wie weet wat nog allemaal jou pad kruist.ik volg je zeker op je tocht.ik heb je leren kennen als een volhoudend persoon , en jij zal deze tocht volbrengen, zoals je zegt ga ik links of ga ik rechts.ik weet waar jij uitkomt zal het er prachtig zijn , genieten, luisteren, bezinnen, en vooral geef nooit op ondanks de pijn en verdriet. Ik steun je overal waar je bent.maak er een mooi reisverhaal van dan ben ik de eerste die je boek koopt, heb nog een speciaal plaatsje vrij.het ga je goed op je tochten.
    Dikke knuffel je koffiemaatje en mandarijnschillertje
    Daisy


  • 08 April 2014 - 16:35

    Henk Van Gerven:

    Hoi Patrick, wat is het heerlijk om jouw onbevangen Op weg beleving, te lezen
    warm, spontaan, uitdagend..............
    heel veel beleving van harte, en sterkte..............
    Henk

Tags: a

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

patrick

ik zoek niet, maar laat me vinden. Spontaniteit, openheid en eerlijkheid , dat zijn mijn sleutelwoorden. Op een leeftijd gekomen (48 ) dat de weg belangrijker is dan de aankomst. Mijn rugzak, mijn mens zijn, mijn falen, mijn glorie ....dit alles om te delen, te delen met jou. Delen om te delen en niet delen om te krijgen.

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1071
Totaal aantal bezoekers 34924

Voorgaande reizen:

20 Juli 2016 - 20 Juli 2016

Dwaas verdwalen door de walen

04 April 2014 - 31 Augustus 2014

Rugzakken naar Compostela

17 Augustus 2014 - 28 Augustus 2014

Ik zat nog nooit op een vélo

Landen bezocht: