Champs Elysees - Reisverslag uit Orry-la-Ville, Frankrijk van patrick burggraeve - WaarBenJij.nu Champs Elysees - Reisverslag uit Orry-la-Ville, Frankrijk van patrick burggraeve - WaarBenJij.nu

Champs Elysees

Door: P

Blijf op de hoogte en volg patrick

16 April 2014 | Frankrijk, Orry-la-Ville

Het is voorbij, de grote velden, de gele bloemetjes. God, wat zal ik ze missen. Naast het alleen zijn geven ze immers ook zoveel terug. De volharding, het leren loslaten, maar daarnaast ook de tijd, de tijd om met jezelf bezig te zijn in je denken. Je hoeft immers maar naar één mens te kijken, en die ene, dat ben jij. En toch deed het deugd om twee dagen terug, op een uur dat alleen Vlamingen wakker zijn, het oude vertrouwde Nederlands te horen. Manlief, wat was dat nu weer. Een koppel stelde zichzelf de vraag of ze met hun fiets al of niet door Parijs zouden rijden. Het was aan het ontbijt van een klein hotelleke in Agentz, waar ook ik toevallig zat. Ik hielp hen uit hun lijden met de melding dat Paris zeker te doen was “en vélo”. En gelijk waren ze verkocht. Dedju, ze zullen wel een tijdje voor mij in Compostela zijn, want ook daar waren zij naartoe op weg. Het deed me deugd, naast het Nederlands, te weten dat er nog “zotten” zijn. Met de fiets of te voet, de aantrekking van Compostela, is o zo groot. En weg waren we, terug tussen de gele bloemekes en de velden. Ondertussen ben ik dicht bij doel nummer één aangekomen. De wegwijzers geven immers aan dat Paris, morgen van mij zal zijn. De voetjes moeten rusten, ik geef het eerlijk toe. En de tanden doen pijn van erop te bijten. Verdorie toch moeder, waarom leerde je me in moeilijke momenten nog even “door te bijten”. Na iedere bocht komt immers een nieuwe , en na iedere heuvel is er tijd om achterom te kijken, als je even bergaf wilt zijn. Maar het is wat ik wou. Ik geniet ervan en ik denk bij mezelf “kon dat maar eeuwig duren”. Ik mis je Roby, en ik mis je Jelle. Vreemd, maar voor het eerst in mijn leven weet ik wat het is “om te missen”. Het doet geeneens pijn, en ik moet er niet voor op de tanden bijten. Het komt, zomaar, af en toe op. Ganse gesprekken voor ik met jullie, zomaar tussen de heuvels en gele bloemekes door. Is een goed teken. Is een teken dat de grens van Parijs, niet alleen de geo grens zal zijn. Neen, het is ook de grens dat familie en vrienden voor even het zonder mij zullen moeten doen. De kop is eraf. Ik ga morgen met opgeheven hoofd de “ Champs-élysées “ afstappen, alsof ik nooit iets anders deed.

  • 16 April 2014 - 20:14

    Marc Dewilde:

    hey Patrick,

    Je bent al goed opgeschoten. In Parijs moet je als pelgrim dan ook ongetwijfeld de rue Saint Jacques doorgaan dacht ik. In ieder geval reis ik verder met je mee al is het dan van thuis uit.

  • 16 April 2014 - 20:25

    Anje:

    Lees ik nu "nog zotten..."? ;-)

  • 16 April 2014 - 20:36

    Josefine:

    Hoi Patrick


    Hou vol he!!!!
    Jij gaat er vast en zeker komen!
    Geniet van "de rust" in Parijs.

    Bon camino

    Josefine

  • 16 April 2014 - 21:00

    Patrick Steegmans:

    Patje, doe je gele trui maar aan. Je hebt al een etappe gewonnen. CU.

  • 16 April 2014 - 21:00

    Patty:

    Je mag terecht trots op jezelf zijn !

  • 16 April 2014 - 21:52

    Viviane:

    Hey Patrick,

    Mooie grote velden mmmm. De natuur geeft veel terug, ze maakt het mogelijk diep in uw innerlijke te kijken. Fantastisch!
    Heel mooi om uw gevoel en emotie te uiten.
    De kop is eraf. Geniet nu voor jezelf van Paris, je hebt het méér dan verdiend.
    Toitoitoi ;-)

  • 16 April 2014 - 21:58

    Daisy:

    respect patje jij hebt al een stukje van de tour du france gedaan.jou never wolk allone.
    geniet nog van alles wat je pad kruist....

  • 17 April 2014 - 07:32

    Pascale:

    Mooi, mooi mooi, Patriekske!

  • 17 April 2014 - 07:39

    Bart:

    Je bent goed bezig maatje, doe zo verder

  • 17 April 2014 - 15:04

    Pylger Andrys:

    Beste Patrick,
    Met opgeheven hoofd de “ Champs-élysées “ afstappen, dat moet een goed gevoel zijn!
    Geinet er van, als je 't niet erg vind blijven wij genieten van je verhalen.

    Buen Camino,
    Andrys


  • 17 April 2014 - 16:21

    Brutus:

    Eerste etappe doorstaan! Op naar de volgende! :-)

  • 17 April 2014 - 19:45

    Fatima:

    Wat goed van je.Top gedaan.Eerste etappe zit erop.Ik ben benieuwd welk pad je neemt naar Tours.Maar nu eerst genieten van Paris

  • 18 April 2014 - 15:03

    Rony Rogiest:

    MOED...Courage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

patrick

ik zoek niet, maar laat me vinden. Spontaniteit, openheid en eerlijkheid , dat zijn mijn sleutelwoorden. Op een leeftijd gekomen (48 ) dat de weg belangrijker is dan de aankomst. Mijn rugzak, mijn mens zijn, mijn falen, mijn glorie ....dit alles om te delen, te delen met jou. Delen om te delen en niet delen om te krijgen.

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 768
Totaal aantal bezoekers 34958

Voorgaande reizen:

20 Juli 2016 - 20 Juli 2016

Dwaas verdwalen door de walen

04 April 2014 - 31 Augustus 2014

Rugzakken naar Compostela

17 Augustus 2014 - 28 Augustus 2014

Ik zat nog nooit op een vélo

Landen bezocht: