De kardinaal buigde zijn hoofd en knielde neer - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van patrick burggraeve - WaarBenJij.nu De kardinaal buigde zijn hoofd en knielde neer - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van patrick burggraeve - WaarBenJij.nu

De kardinaal buigde zijn hoofd en knielde neer

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg patrick

19 April 2014 | Frankrijk, Parijs

De man knielde zich neer voor de dertiende keer, en was zo bijna boven aan de “sacre coeur”. Best indrukwekkend om de kruistocht mee te maken op goede vrijdag, en dan nog wel in Parijs. De kardinaal doet zijn best om het houten kruis naar boven te zeulen, gelukkig geholpen door een jong priesterke. Het lukte me zelfs die dag om in de kelders van één der beroemdste kerken binnen te geraken. De deur stond open en dus moet je binnen gaan. Ik moet zowat de enige zijn die ooit in short zo diep in de kerk aanwezig was. Ma bon, al mijn andere kleren waren aan het drogen. Parijs was niet alleen een bezoek voor mij, het was ook een “stop”. Een moment van rust en ontspanning op weg naar die andere kerk, die van Santiago de Compostela. En rusten deed ik. Mijn kamergenote nam afscheid op zijn Frans. Ze legde ’s morgens een briefke met “bon weekend de paques”. Vanonder mijn dekentjes hoorde ik haar nog op haar typisch Parijse brommerke wegscheuren. Ik zou ze nooit meer terugzien. Met volle teugen genoot ik tussen de toeristen, baande me een weg met metro van her naar der. Tjilde er op los en vulde mijn twee dagen met eten en mensjes gapen. Mijn kaarten voorbereiden voor de volgende twee weken, mijn topo-boek lezen en de rugzak terug mooi fitten. Het was een bijzondere tijd in Parijs, de lichtstad der verliefden, waar ik deze keer alleen, maar wel verliefd, in rond toerde. Het is en blijft één van m’n grote favorieten. Mijn voeten zijn héél wat beter, en terug klaar om de oversteek naar Orleans te ondernemen. Ik nam voor mezelf de beslissing het wat kalmer aan te doen. De kilometerteller draai ik dus terug van 25 per dag naar 18 a 20 per dag. En dit voor de komende twee weken. Tot in Tours is de streek immers te mooi om er zomaar door te zeulen. De Loirestreek met zijn kastelen en immense tuinen wil ik met grote ogen bekijken, ruiken en voelen. Het weer zal wat minder worden beloven ze me hier op meteo France, en ik zal zelfs een paar dagen spelen met de regen. Voor een echte Belg is dit uiteraard kinderspel. Regen, daar kan ik wel tegen …en morgen is het zondag, morgen is het Pasen. Een mooie dag om mijn rugzak op de bult te binden en te gaan stappen. Ik voel me goed, ik voel me supergoed.

  • 19 April 2014 - 19:58

    Brutus:

    Met gerenoveerde voeten klaar voor de volgende etappe! :-)

  • 19 April 2014 - 20:53

    Patty:

    Vrolijk Pasen Patrick en veel succes op je verdere tocht !!

  • 19 April 2014 - 21:45

    Ellen:

    En wie is de gelukkige hoor dat het goed gaat en dat alles naar u zin is Gr uit lommel

  • 19 April 2014 - 21:46

    Annique Samaille:

    Parijs... hou er ontzettend van... zo erg dat ik er niet wil reis
    leiden... Parijs is van mij en de man waar ik van hou,,,
    Veel plezier op het volgend traject!

  • 20 April 2014 - 13:20

    Pierre Leopold:

    Je nonkel wenst je vandaag op zijn ouderwetse manier een zalige hoogdag van Pasen. Ik ben echt blij dat je het goed stelt op je reis. Het lijkt mij een boeiend avontuur.

  • 20 April 2014 - 13:30

    Daisy:

    Een zalig paasfeest patje.zo te horen voel je je goed in je vel.ik zou zeggen geniet geniet.jou avontuur is prachtig.dat al je dromen mogen uitkomen.hou je goed en dont give up x

  • 20 April 2014 - 18:39

    Viviane:

    Parijs doet je heel veel deugd, je straalt! :-)
    Na rust en ontspanning wat vaart minderen is good zo geniet je echt van al het moois dat je bekijkt,... Wat heerlijk toch.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

patrick

ik zoek niet, maar laat me vinden. Spontaniteit, openheid en eerlijkheid , dat zijn mijn sleutelwoorden. Op een leeftijd gekomen (48 ) dat de weg belangrijker is dan de aankomst. Mijn rugzak, mijn mens zijn, mijn falen, mijn glorie ....dit alles om te delen, te delen met jou. Delen om te delen en niet delen om te krijgen.

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 674
Totaal aantal bezoekers 34943

Voorgaande reizen:

20 Juli 2016 - 20 Juli 2016

Dwaas verdwalen door de walen

04 April 2014 - 31 Augustus 2014

Rugzakken naar Compostela

17 Augustus 2014 - 28 Augustus 2014

Ik zat nog nooit op een vélo

Landen bezocht: